воскресенье, 10 февраля 2013 г.

хороводні ігри в дитячому садку

Класифкаця народних гор

Вуличн гри були  свордним «дитячим садком». Батьки багатодтних родин постйно були в пол,  дти об'днувались для гор у самостйн осередки. «Для багатьох дтлахв, - пише В. Скуратвський, - так забави були не тльки формою дозвлля, але й свордною школою, де засвоювалися перш абетки науки. Адже далеко не всм щастило вдвдувати парафяльн чотирикласки».

В. Скуратвський зазнача, що переважна бльшсть «абеткових стин дитинства» народжувалась у середовищ простого народу й виконувала певн функц людського спвжиття. ¶гри вдкривали дтям живу сторю свого народу, вчили любити народних геров  ненавидти кривдникв.

З допомогою народних гор дти опановують перш елементи грамотност, вивчаючи напам'ять врш, скоромовки, лчилки. Окрем гри розвивають  математичн здбност (класики, деркач, цурка, клтка та н.).

У вступ до збрки гор «Лтала сорока по зеленм гаю» укранський письменник Василь Довжик назива гри народним мистецтвом: «Та й хитра ж штука, оця народна гра! Ви думали - так соб пустощ, коли робити нема чого, то в креймахи грають, аби збавити час, а вона, ота забавка, - мистецтво. А вона ма свй погляд на людину, батьквщину, добро, уявлення про тебе  свт. Бо мистецтво - це метод пзнання себе  свту, А гра записала в соб  закодувала в генах д не лише народн знання, а нас з вами, наш нацональний характер».

Народн гри - це сторя народу, оскльки вони вдображають соцальне життя кожно епохи.

¶гри та забави становлять чималий роздл народно дидактики й охоплюють найрзномантнш  аспекти: народознавчий, мовленнвий, математичний, природничий, пзнавальний, розважальний, оздоровчий тощо. Народн гри супроводжують свята та нацональн обряди, у х змст вдбит сезонн явища, звича, пов'язан з хлборобською та землеробською працею.

Високу оцнку грам дав В. О. Сухомлинський: «Гра - це величезне свтле вкно, крзь яке в духовний свт дитини вливаться живлючий потк уявлень, понять про навколишнй свт. Гра - це скра, що засвчу вогник допитливост».

К.Д.Ушинський пдкреслював яскраво виражену педагогчну спрямовансть народних гор. На його думку, кожна народна гра мстить у соб доступн форми навчання, вона спонука дтей до грових дй, сплкування з дорослими. О. П. Усова писала: «У народних грах нема навть тн педагогчно настирливост, й разом з тим ус вони цлком педагогчн».

В. О. Сухомлинський та н.

Народн гри як засб виховання дтей високо оцнювали

О.В. Богдановича. У наш час у Кив було започатковано Клуб друзв гри, учасники якого впродовж 10 рокв (1973 1983) вирушали в етнографчн експедиц для збирання й записування укранських народних гор. Вони збрали й опублкували понад 400 укранських народних гор.

Перш записувач та збирач укранських народних гор з'явилися в XIX ст. Це етнографчн прац Н.Маркевича, П.П.Чубинського,

Народн гри створен народом так само, як казки, приказки, загадки, вони передаються з поколння в поколння. ¶з х змст вдбито нацональну психологю кожного народу: «У всх народв сну чималий запас гор, котр якоюсь мрою вдбивають побут народу».

Характеристика народних гор

Дитяч гри. Укранськ нацональн народн гри в дитячому садку

Укранськ нацональн народн гри в дитячому садку. Характеристика народних гор, х змст, структура  класифкаця, методика використання народних гор у робот з дтьми.

Батьквський куточок дитячого садка

Дитяч садочки Кива

Дитяч гри. Укранськ нацональн народн гри в дитячому садку

Комментариев нет:

Отправить комментарий